Accell Group maakt halfjaar-resultaten bekend

Accell Group N.V., de Europese fietsenproducent met bekende merken als Haibike, Koga, Batavus en Raleigh, maakte vorige week haar halfjaarcijfers 2021 bekend. “Ondanks lockdowns en gesloten fietsenwinkels in verschillende landen tijdens de eerste vier maanden van het jaar, bleef de vraag naar fietsen en onderdelen & accessoires sterk in heel Europa en in alle segmenten. Zoals eerder gezegd hebben wereldwijde beperkingen in de toeleveringsketen voor cruciale onderdelen de productbeschikbaarheid beperkt, wat een impact had op onze fietsverkopen in het eerste halfjaar. Onze toegevoegde waarde herstelde zich dankzij lagere kortingen en prijsacties, die de stijgingen van de materiaalprijzen en de bijkomende supply chain uitgaven meer dan compenseerden. In combinatie met onze voortdurende focus op kostenbeheersing heeft dit geleid tot een aanzienlijke EBIT-stijging en een verdere margeverhoging.”, aldus Ton Anbeek, CEO Accell Group

Enkele highlights qua cijfers:
– Netto-omzet van € 699,1 miljoen, een stijging van 3,3%, waarbij problemen met de bevoorrading en de logistiek een verdere stijging in de weg staan
– EBIT van € 61,1 miljoen, gestegen met 35,5% dankzij hogere omzet en verbeterde toegevoegde waarde, EBIT-marge gestegen met 208 basispunten tot 8,7%
– Nettowinst van € 44,2 miljoen, een stijging van 54,3%, voornamelijk dankzij een hogere EBIT
– Negatieve vrije kasstroom van € 71,9 miljoen, hogere cash-out als gevolg van voorraadopbouw, deels gecompenseerd door hogere EBITDA

 

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

0