Alpina kiest eigen weg

Alpina, marktleider in kinderfietsen, heeft op het dealerevent Thuis bij Kruitbosch deze week een compleet nieuwe stijl neergezet. “In het afgelopen halfjaar hebben we hard gewerkt aan de herpositionering van Alpina. Daar horen nieuwe fotografie, een gaaf magazine en een nieuwe huisstijl bij. Nu mag iedereen het zien!”, aldus Brandowner Janneke Spinder.

Hoewel Alpina met de verkoop van zo’n 35.000 kinderfietsen op jaarbasis al jaren het grootste kinderfietsmerk van Nederland is, werd het volgens Alpina tijd om eens goed te kijken naar het merk. Spinder: “We merkten dat de naamsbekendheid van Alpina onder consumenten wel een zetje in de goede richting kon gebruiken. Consequent gebruik van ons woord- en beeldmerk is dan de basis. Hiervoor hebben we onder meer een brandbook met styleguide ontwikkeld, zodat iedereen die met en voor Alpina werkt op een eenduidige manier onze waarden en huisstijl uitdraagt. Ook is er goed gekeken naar de positionering van het merk Alpina in de huidige markt. Voor kinderen betekent hun fiets zelfstandigheid. Dat willen we benadrukken met onze pay-off ‘Fiets je eigen weg.”

Tijdens Thuis bij Kruitbosch, de opvolger van het Kruitbosch Bike Event, kregen dealers al een voorproefje van de nieuwe Alpina stijl: kleurrijke, frisse beelden en een strakkere stijl met meer zwart en wit. Ook het logo van Alpina is veranderd en werd ontwikkeld door het nieuwe reclamebureau van Alpina, Persuade in Den Bosch. De pijlen staan voor groei en ‘play’. Om de internationale ambities en Nederlandse identiteit van het kinderfietsmerk te benadrukken, is daar bovendien de ondertitel ‘Dutch Kids Bikes’ aan toegevoegd.

De extra aandacht voor Alpina past binnen de strategie die het familiebedrijf Kruitbosch voert. “Wij geloven in de kracht van sterke merken. Kijk naar Cortina, dankzij een duidelijke eigen identiteit kan niemand meer om ons volwassen fietsmerk heen. Met Alpina zijn we nu ook klaar voor de toekomst!”, aldus Spinder.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

0