Babboe breidt terugroepactie verder uit: ‘oplossingen voor alle klanten’

Babboe breidt terugroepactie verder uit: ‘oplossingen voor alle klanten’

Babboe breidt terugroepactie verder uit, met als doel een passende oplossing te bieden aan alle klanten voor het einde van het eerste kwartaal van 2025. De terugroepactie, die inmiddels meer dan 80% van de bakfietsen bereikt heeft, wordt uitgebreid om alle eigenaren te voorzien van een vervangende fiets of geldsom. Fietsbezitters die al een vervangende fiets hebben gekozen, ontvangen deze binnen enkele dagen of al in januari 2025. De mogelijkheid om een geldsom te ontvangen wordt vanaf eind januari 2025 aangeboden aan eigenaren die nog geen keuze hebben gemaakt.

Sinds juli 2024 is Babboe gestart met een inspectieprogramma voor de bakfietsen, waarbij zo’n 70% van de fietsen al is geïnspecteerd. Oorspronkelijk alleen beschikbaar via mobiele monteurs in Nederland, is het inspectieproces nu versneld door de betrokkenheid van gespecialiseerde tweewielerspecialisten. Dit zorgt ervoor dat begin 2025 de meeste bakfietsen geïnspecteerd zullen zijn. Daarnaast worden alle Babboe-eigenaren in Europa uitgenodigd voor een gratis servicebeurt, meldt het persbericht van Babboe. In sommige gevallen wordt deze beurt gecombineerd met een upgrade van onderdelen, waarmee de fietsen weer toekomstbestendig worden gemaakt.

Babboe werkt nauw samen met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) om ervoor te zorgen dat de vervangings- en terugroepmaatregelen voldoen aan de geldende richtlijnen, zo meldt het persbericht.

 

Bron: Babboe

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

0