Bas Rotgans (43) is de nieuwe Brand Manager fietsen bij Jaarbeurs. Hij gaat zich bezighouden met E-Bike Xperience, Het Fietsdealer Event en Bike MOTION. “Met het sterke merk Bike MOTION als basis zie ik grote mogelijkheden voor Jaarbeurs om zichzelf te ontwikkelen tot de partij die fietsmerken en fietsers met elkaar in contact brengt”, aldus Rotgans. “Ik geloof dat ´de fiets´ een enorme toekomst heeft.” Rotgans gaat de merken van Jaarbeurs verder uitdiepen en kritisch kijken naar de rol van beurzen, nu en in de toekomst.
Rotgans heeft altijd gewerkt op het snijvlak van sport en marketing. Zo was hij onder meer als freelancer verantwoordelijk voor de marketingherpositionering van fietsaccessoireproducent BBB Cycling, en werkte hij als Sports- en Eventmanager bij Red Bull Nederland. In zijn vrije tijd is hij fanatiek mountainbiker en wielrenner. Zo fietste Rotgans afgelopen zomer de tocht Parijs-Brest-Parijs.