CUBE meldt zich af voor Bikemotion 2016. Het merk gaat zich richten op communicatie richting de consument tijdens demo evenementen en eigen testdagen. De afgelopen editie pakte het merk nog groots uit met de organisatie van CUBE Bike Experience LIVE, waarbij bezoekers nieuwe fietsen konden proberen op een uitdagend testparcours
Het succes van deze aanpak bevestigd voor CUBE het belang van consumentenervaring en creëren van testmomenten. Het merk gaat daarvoor de CUBE Bike Experience, waarbij nieuwe klanten een fietsclinic krijgen van ervaren instructeurs, uitbreiden en hiervoor ook geïnteresseerde, potentiële klanten uitnodigen. Daarnaast investeert het merk in deelnames aan testevenementen en demodagen van dealers.
Een andere reden om af te zien van deelname aan de BikeMOTION is het moment. Volgens Lennard van Winden, directeur van Oneway, zijn nieuwe modellen van CUBE eerder beschikbaar en staat een zeer groot deel van de collectie rond oktober bij dealers in de winkel. Volgens hem houdt dat in dat CUBE weinig nieuws kan tonen op de beurs.