Je ziet dat bij Thule wordt nagedacht over details
Mark Roerade van Roerade Fietsen in Rotterdam is eerlijk: “Het was onze nieuwe
medewerker, Jorne van der Zalm, die me enthousiast maakte voor het assortiment
van Thule. Hij had ervaring met het merk uit zijn eerdere dienstbetrekking en
vertelde goede verhalen over de kwaliteit en uitstraling van de producten, maar ook
over de samenwerking. Ik dacht: ‘eerst zien, dan geloven’, dus zijn we vorig jaar
langzaamaan begonnen.”
Als eerste voegde Roerade de fietsdragers toe aan zijn portfolio. “Je hebt er
nauwelijks omkijken naar”, zegt hij. “Vroeger kwamen dragers bij wijze van spreken
als een bouwpakket in een doos en was je relatief veel tijd kwijt aan het in elkaar
zetten. Bij Thule is het een kwestie van uitpakken en de drager kan gelijk de auto op.”
Ander punt dat Roerade zelf wilde ervaren was hoe Thule omgaat met leveringen
en of het merk nakomt wat het toezegt. Daarover heeft de Rotterdamse ondernemer
geen klagen. “We hebben een goed contact met de vertegenwoordiger. Zonder
opdringerig te zijn denkt hij met mee je, bijvoorbeeld over de wijze van presenteren
in de winkel.”
Verhelderende uitleg
Eind vorig jaar woonde Roerade een productpresentatie van Thule bij. “Daar maakte
ik kennis met de overige producten. De opzet sprak me erg aan. Eerst kregen we
een korte toelichting over het bedrijf zelf. Daarna kon je van elke productgroep
korte presentaties van 10 a 15 minuten bijwonen. Die afwisseling was prettig en
de uitleg verhelderend. Je kunt zien dat bij Thule over details wordt nagedacht.
Neem bijvoorbeeld de fietstassen. Die hebben een uniek ophangsysteem wat
zeer gebruiksvriendelijk is. De tas blijft ook altijd trillingvrij hangen. Of neem de
telefoonhoezen. Dat is een markt apart. Ook hierbij ben ik overtuigd van de manier
waarop Thule het getest heeft. Deze hoes biedt echt optimale bescherming als je
telefoon valt.”
Roerade voert nu fietsdragers, fietstassen, kinderzitjes, fietskarren en
telefoonhoezen. “Daarmee is ons assortiment voorlopig compleet. Dit jaar gaan we
kijken hoe het loopt. De vooruitzichten zijn goed. Je merkt dat de naamsbekendheid
bij consumenten goed is. En zaken als een garantietermijn van 2 tot 5 jaar geeft
vertrouwen. Je zoekt als retailer naar onderscheidende producten. Die heb ik met
Thule nu gevonden.”
www.thule.com
E-mail: info.we@thule.com
Telefoon: +31(0)30 600 5190