Klanten kun je goed sturen

Klanten kun je goed sturen

Voor retailers zijn fietsbanden een margemaker. In de werkplaats een band wisselen levert een stuk meer op dan een losse binnen- of buitenband verkopen en door de grote populariteit van e-bikes wordt de werkplaats steeds meer bezocht. “Jongeren plakken zelf geen banden meer”, tekenden we bij meerdere winkeliers op. Een goede ontwikkeling! Qua banden zijn er overigens geen leveringsproblemen meer, krijgen we ook te horen. “Maar eigenlijk hebben we die ook nooit gehad de afgelopen jaren, banden waren altijd wel te vinden.”

Lekbescherming

Als we vragen naar trends in bandenland geven eigenlijk alle winkeliers aan dat lekbescherming toch wel een hot item is tegenwoordig. Met name als het e-bikes betreft. Praktisch alle grote bandenfabrikanten, maar ook veel kleinere specialisten, hebben ondertussen gelukkig banden die in ruime mate lekbescherming bieden. Dit type banden is ontstaan uit noodzaak, gebruiksgemak en ter verhoging van de fietsveiligheid. De voornaamste doelgroep zijn gebruikers van toerfietsen, MTB’s en elektrische fietsen, want een lekke band krijgen met een e-bike of een MTB is geen optie om twee redenen. De eerste: zelf verwisselen of plakken langs de weg is niet meer te doen vanwege de bandenmaat en bij een lekke achterband op een e-bike is de complexe combinatie van wiel, versnellingssysteem en motor een onoverkomelijk punt voor doe-het-zelvers. Door deze combinatie van factoren komen consumenten dan ook naar de werkplaats voor reparatie.

Verder lezen? Het hele artikel vindt u in de Fietsmarkt april editie. Bestel hierbij de april editie van Fietsmarkt.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

0