Interbike, de grootste fietsvakbeurs van Noord-Amerika, heeft vier procent meer retailers onder zijn bezoekers geteld dan de editie in 2014. En dat was tegen de verwachting in omdat dit jaar de beurs zonder de Health+Fitness Business Expo werd gehouden. “Juist dat onderdeel trekt altijd veel bezoekers van zowel fietsen- als fitnesszaken”, zegt Pat Hus, Vice President van Interbike. “Het feit dat we in staat waren om het aantal retailers dat dit jaar naar de beurs kwam te verhogen, geeft me vertrouwen dat we op de goede weg zijn. We hebben ook gehoord dat een aantal niet-deelnemende merken overweegt om volgend jaar weer deel te nemen. Dat komt vooral door wat zij in de gangpaden zagen en hoorden. Dit is uiteraard geweldig nieuws.”
Vijf dagen bood de beurs volop productinformatie, educatie en mogelijkheden tot netwerken. Dat alles werd positief beoordeeld door exposanten, bezoekers en journalisten. “Op de OutDoor Day waren regelmatig de fietsrekken leeg, wat dan een rij wachtenden opleverde”, onderstreept Hus de interesse. Veder gaven 35 merken, waaronder Campagnolo, Cannondale, SRAM, 100%, Rolf Prima en Pedego een uitgebreide mediapresentatie. Thule ontving een Media Preview Award voor de T2 Pro drager. Nieuw dit jaar was ‘The Circuit’, aangeboden door Shimano. Meer dan 35 merken stelden fietsen beschikbaar waar meer dan 5200 bezoekers aan deelnamen, wat resulteerde in 8700 testritten. Bij ‘The Electric’, dat werd aangeboden door Bosch, werden bezoekers bijgepraat over de laatste ontwikkelingen rondom e-bikes.