Op de zesde editie van Bike Asia Trade Show in Nanjing, China toonden in totaal 321 merken hun laatste innovaties in fietsen, onderdelen en accessoires op ongeveer 35.000 vierkante meter in het Nanjing International Expo Center. De driedaagse beurs, die plaatsvond van 13 tot en met 15 september, werd door 6729 vakbezoekers en nog eens 1.901 eindgebruikers bezocht.
Dat aantal lag lager dan een jaar eerder. De beursorganisatie had daarop gerekend vanwege het compacte formaat van de beurs en het terugbrengen van het aantal dagen naar drie. Daarmee speelde het in op de Aziatische marktontwikkeling. Desalniettemin bood Asia Bike uitgebreide testfaciliteiten en een uitgebreid randprogramma wat het profiel als ‘de kwaliteitsfietsbeurs in China’ moest verhogen. “Opnieuw Asia Bike bewees zijn status als de enige op high-end gerichte fietsbeurs in China met een fijne line-up van state of the art sport en luxe fietsmerken van over de hele wereld”, aldus Stefan Reisinger, hoofd van de Eurobike en Asia Bike.