INretail en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen, NBTC, gaan samenwerken op het gebied van retail en toerisme met als doel Nederland te promoten als winkelbestemming. Met de Holland Shopping Alliantie (HSA) zetten de twee partijen Nederland internationaal als ‘shopping’ bestemming nadrukkelijker op de kaart. Het doel van de alliantie is meer zichtbaarheid creëren voor het unieke Nederlandse retailaanbod bij internationale bezoekers. Dat zal leiden tot meer bezoekers en meer bestedingen in winkels. Nu al geven bezoekers jaarlijks 600 miljoen euro uit aan winkelen. De Holland Shopping Alliantie is een actiepunt in de Retailagenda die op initiatief van minister Kamp werd ontwikkeld. Het helpt de ambitie van ‘bruisende binnensteden’ om te zetten in actie en vormt onderdeel van de HollandCity-strategie van de bestemming ‘Holland’ van NBTC. Deze strategie heeft twee doelen: het beter spreiden van internationale bezoekers in tijd en ruimte én het aantrekken van bezoekers met een hoog bestedingspatroon.
Aanbevolen artikelen