Nieuwe visuele identiteit voor Eurobike 2024
Eurobike heeft een nieuwe visuele identiteit. Het onlangs gelanceerde hoofdmotief is afgeleid van Eurobike’s claim om alle segmenten en het volledige scala van de fiets- en stedelijke mobiliteit te tonen.
Van 3 tot 7 juli 2024 zal Messe Frankfurt opnieuw een trendshow, kennisplatform en netwerkforum worden voor nieuwe mobiliteit, waarbij de fiets zijn sterkste drijvende kracht blijft. Het bureau Baschnegger Ammann Partner heeft het centrale sleutelbeeld voor Eurobike ontwikkeld en recentelijk voltooid.
De essentie van het nieuwe beeld is gebaseerd op het eenvoudige en ingenieuze basisprincipe van de fiets en zijn moderne “verwanten” – het wiel. De visuele benadering reduceert het (fiets)wiel tot zijn onderliggende cirkelvorm. De combinatie van verschillende cirkelsegmenten en een signaalachtig kleurenpalet interpreteert de claim van Eurobike om alle segmenten van de fietswereld en toekomstige mobiliteit te bestrijken.
Bron: Eurobike