Omnichannelstrategie moeilijk uit te rollen door slechte data

OmnichannelRetailers hebben moeite met het succesvol uitrollen van hun omnichannelstrategie. Dit komt volgens hen door het ontbreken van voldoende betrouwbare data over hun klanten. Dit blijkt uit een onderzoek van Periscope, onderdeel van management consultancybureau McKinsey Solutions. Maar liefst 45 procent van de ondervraagden gaf aan achter te blijven bij de wensen die zij hebben omdat hun inspanningen ter uitvoering van hun omnichannelstrategieën te langzaam verlopen. Slechts 21 procent gaf aan ‘een stap verder te zijn dan vorig jaar’.

Testen
Zes procent van de ondervraagden liet weten wél zeer tevreden te zijn over hun omnichannelstrategie. Zij gaven aan dat hun strategie optimaal geïntegreerd is en voldoet aan de verwachtingen. Daar tegenover staat dat 36 procent nog aan het testen is welk concept zij het beste kunnen gebruiken.

Onduidelijk
Bijna zeventig procent van de ondervraagden geeft aan dat de data die zij hebben onvoldoende aanknopingspunten biedt voor het bepalen van hun strategie. Daarnaast geeft 68 procent aan dat er in hun organisatie te veel verkokering is voor het bepalen van een eenduidig beeld.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

0