Kleinschalig en informeel, dat was de opzet van het eerste FietsdealerEvent op 13 en 14 september in de Jaarbeurs in Utrecht. “In die setting zijn we geslaagd”, zegt Anne-Marie Vos, brandmanager van de Jaarbeurs. “De invulling van het concept is positief gewaardeerd, zowel door bezoekers als door de deelnemende leveranciers.”
De opzet in het eigentijdse congrescentrum Supernova was bewust laagdrempelig gehouden. “Het was natuurlijk de eerste keer, dus functioneerde deze editie ook als pilot. De reacties sterken ons om volgend jaar een tweede editie te organiseren. Dan willen we uitgroeien naar 35 à 40 deelnemers.”
Het FietsdealerEvent werd opgezet op verzoek van een aantal leveranciers die voor het ontmoeten van fietsspecialisten, behoefte hadden aan een gezamenlijk en effectief platform op een centrale plek in Nederland. “Voor kleine partijen, start-ups of leveranciers uit het buitenland is het organiseren van eigen dealershows een kostbare aangelegenheid. Voor hen bleek dit event effectief”, aldus Vos. “Daarnaast was ook het moment in het jaar belangrijk. Omdat het FietsdealerEvent voor in het seizoen zit, was het ook een goede aangelegenheid om orders te kunnen schrijven. In die zin is het complementair aan de vakdag op Bike MOTION, die meer is uitgegroeid tot een relatiedag.”