Riese & Müller versterkt merkbeleving met nieuwe website

Relaunch_Website_1Riese & Müller, fabrikant van premium e-bikes en vouwfietsen uit Darmstadt Duitsland, krijgt met de lancering van de nieuwe website een nieuwe merkidentiteit. De volledig gewijzigde website is het eerste, centrale onderdeel van een internationaal geörienteerde digitale strategie.

Centraal staat het aanspreken van de klanten, en het idee de klanten direct naar de dealer te leiden. Het doel is met de digitale aanwezigheid een link te vormen tussen het internet en de dealer. Op vele plaatsen komt de klant in zekere zin direct bij de dealer terecht. De gebruiker krijgt door de afbeeldingen en gedetailleerde productinformatie alles wat nodig is om voor Riese & Müller te beslissen, aldus het merk.

Met de nieuw vormgegeven configurator wordt de voorbereiding op het dealerbezoek vereenvoudigd. Er is veel aandacht besteed aan het dealeroverzicht en aan de weergave van de dealer, om zo de volgende stap duidelijk te vereenvoudigen. “We wilden de dynamiek en het rijgevoel van onze fietsen digitaal weergeven en zo een unieke merkbeleving creëren. Optisch en technisch lag de nadruk op onze premium-positionering. De geleiding van de gebruiker is zodanig ontworpen, dat deze vervolgens geïnspireerd naar de dealer kan gaan”, aldus Sandra Wolf, bedrijfsleidster van Riese & Müller en verantwoordelijk voor de bedrijfsstrategie.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

0