RKF-campagne ‘Kijk Verder!’ benadrukt belang van fietsverlichting

RKF-campagne ‘Kijk Verder!’ benadrukt belang van fietsverlichting

Met het ingaan van de wintertijd lanceert het RAI-Keurmerk Fietsverlichting (RKF) de jaarlijkse campagne ‘Kijk Verder!’ om extra aandacht te vestigen op de noodzaak van goede fietsverlichting. De campagne, ondersteund door de Dynamo Retail Groep, benadrukt het belang van kwalitatief hoogwaardige fietsverlichting, met het RKF-Keurmerk als herkenningspunt. De campagne richt zich op bewustwording en biedt tips op www.kijkverder.nu.

Fietsverlichting is essentieel voor de veiligheid, maar de kwaliteit varieert sterk, en er zijn geen wettelijke specificaties in Nederland. Het RKF-Keurmerk, geïnitieerd door RAI Vereniging in 2012, helpt consumenten bij het herkennen van kwalitatieve fietsverlichting die voldoet aan uitgebreide internationale normen. Verlichting met het RKF-keurmerk biedt niet alleen gegarandeerd goed zicht en zichtbaarheid, maar heeft ook vaak een langere levensduur dan goedkopere alternatieven.

De ‘Kijk Verder!’ campagne maakt gebruik van social media en Google-advertenties, gericht op specifieke doelgroepen, waaronder ouders van kinderen tussen 8-18 jaar. De herkenbaarheid van goedgekeurde fietsverlichting wordt benadrukt door de RKF-sticker.

RAI Vereniging werkt samen met diverse partners, waaronder VVN, Teamalert, Fietsersbond, ANWB, en Bovag, om extra aandacht te vestigen op fietsverlichting. Minister Harbers was aanwezig bij een publieksvriendelijke actie in Rotterdam op 31 oktober, waar de politie de verlichting controleerde en meteen herstelde. Het ministerie is ook actief betrokken bij de campagne “AAN in het donker” van Infrastructuur en Waterstaat.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

0