Woensdag 13 juli opent Outdoor Friedrichshafen de deuren van de 23e editie van de vakbeurs voor de outdoorbranche. Ruim negenhonderd exposanten uit veertig landen tonen er hun nieuwste innovaties, producten, diensten en trends binnen de sector. De European Outdoor Group (EOG) becijferde dat na de editie van 2015 ongeveer 85 procent van haar leden een stijging rapporteerde in de verkopen. Voor meer dan de helft bedroeg de toename 2,5 procent.
Volgens Mark Held, general manager van de EOG, blijft de beurs in Friedrichshafen gezien de veranderende marktomstandigheden een goede ontmoetingsplaats voor merken en retailers om informatie uit te wisselen. “Terwijl het actieve buitenleven nog steeds een megatrend is, is de markt concurrerender dan ooit tevoren. Zaken als duurzaamheid, het hergebruik van grondstoffen en digitale technologie zijn van invloed op onze branche. EOG ondersteunt retailers en fabrikanten daarom door parallel aan Outdoor een conferentie met lezingen te organiseren.” De beurs duurt tot en met 16 juli. De weekenddagen is Outdoor ook open voor consumenten.