Interbike lanceert een nieuwe afdeling met sleutelklare stands op de beursvloer van de beurs, die plaatsvindt van 16 tot en met 18 september. Deze stands zijn ontworpen om Europese merken uit te lichten die voor het eerst de markt van de Verenigde Staten willen betreden. EU@Interbike, zoals het nieuwe gedeelte heet, zal tijdens Interbike maximaal 20 merken uitlichten in de nieuwe, uitgebreide Hal E. “Het is onze taak om innovatieve merken te verbinden met retailers, distributeurs, media et cetera”, aldus Pat Hus, vicepresident van Interbike. “Gebaseerd op recentelijke valutaverschuivingen is het nooit eerder zo aantrekkelijk geweest voor Europese merken om te investeren in Noord-Amerikaanse markten. Als je daar aan toevoegt dat dat Amerikaanse distributeurs naarstig op zoek zijn om bedrijfsverlies van leveranciers van grote onderdelen te vervangen, is het voor ons logisch om de fungeren als de bemiddelaar tussen deze twee groepen.”
Het sleutelklare gedeelte zal zich bevinden in een nieuw productgebied en zal op alle kaarten en wegbewijzering te vinden zijn. Europese bedrijven die in dit gedeelte participeren, kunnen dat tegen veel lagere kosten doen dan bedrijven in de traditionele beursstands. Om effectief te kunnen exposeren, hoeven merken in de meeste gevallen enkel sample-producten en medewerkers mee te nemen.
Merken die willen deelnemen in het EU@Interbike-gedeelte, moeten een nieuwe exposant op Interbike zijn, moeten klaar zijn om in 2016 distributie van producten op de Noord-Amerikaanse markt te initiëren en moeten over een hoofdkantoor in Europa bezitten. Merken mogen maximaal twee jaar exposeren in het EU@Interbike-gedeelte.