Stromer stopt haar activiteiten in de VS en Canada
myStromer AG heeft aangekondigd dat het zijn activiteiten in de VS en Canada met onmiddellijke ingang zal stopzetten. Deze beslissing is genomen vanwege de aanhoudende uitdagingen in de fietsindustrie en de langzamere dan verwachte ontwikkeling van de Noord-Amerikaanse markt. Ondanks aanzienlijke inspanningen is het bedrijf er niet in geslaagd om de bedrijfsvoering over te dragen aan een gespecialiseerde distributeur, zo meldt het persbericht van myStromer AG.
Stromer zal geen Stromer- en Desiknio e-bikes meer leveren aan de VS en Canada. Bestaande retailpartners kunnen nog steeds garantieclaims afhandelen en reserveonderdelen en componenten bestellen via het Zwitserse hoofdkantoor van Stromer. Stromer Partners blijven ook dealerondersteuning ontvangen via het Stromer Portal-ticketingssysteem.
Voor Desiknio-fietsen zal de retailerondersteuning blijven doorgaan via de distributeur Quality Bicycle Products (QBP), staat ook in het bericht. Klanten kunnen hun lokale Stromer- of Desiknio-dealer blijven benaderen voor service- en garantiezaken, en beide merken zullen hun garantieverplichtingen tegenover eindklanten nakomen.
Karl Ludwig Kley, CEO van Stromer, betuigde spijt over de beslissing en verklaarde: “Ondanks onze voortdurende inspanningen om onze bedrijfsprocessen in de VS te optimaliseren en onze marktpositie te versterken, betreuren we het dat we deze onvermijdelijke stap moeten zetten.”
Ondanks de exit uit de Noord-Amerikaanse markt blijft myStromer AG zich richten op zijn wereldwijde expansieplannen en de verdere ontwikkeling van zijn productportfolio, aldus het persbericht.
Bron: myStromer AG