– Advertorial –
“Wij willen mensen aan het fietsen brengen én houden”, zegt Robert Konijn van Cycling Centre in Hoorn. De zaak, die zich voornamelijk op het mountainbike- en racesegment richt – werd twaalf jaar geleden opgericht door Robert’s broer Jacco Konijn. Hij begon aanvankelijk in een oud, donker opslagpandje, waar geen warm water stroomde. In 2011 maakte hij – inmiddels samen met broer Robert – de stap naar een ruim hoekpand met twee verdiepingen en een oppervlakte van ruim vierhonderd vierkante meter.
Konijn Cycling Centre werkt nu twee jaar samen met Thule, een merk dat volgens de broers Konijn niet alleen perfect aansluit bij het sportieve segment van de zaak, maar ook bij hun werkwijze. “De fietsendragers van Thule bieden voor elke vervoerssituatie een oplossing. Of de consument nu een set fietsen of enkel losse wielen vervoert: er is altijd een passende dak- of fietsendrager.” Dakdragers van Thule zijn bij Konijn favoriet. “Die onderscheiden zich doordat je ze in de volle breedte kunt benutten; je kunt er zo veel meer op kwijt.”
Mooiste
“Innovatie heeft Thule gebracht tot waar ze nu zijn”, vindt Konijn. “Ze blijven hun producten constant vernieuwen. Tegelijkertijd zijn eerder verschenen producten ook nog steeds perfect bruikbaar. Waar andere dragers op ten duur gaan roesten, blijven die van Thule lang mooi en goed. De afwerking is daarnaast uitmuntend. De systemen zijn het beste als het gaat om esthetische integratie met de auto. Stiekem kiezen we allemaal onze auto op het uiterlijk. Het is zonde als je er dan een accessoire op zet die lelijk afsteekt.”
Helder
Voor een product van Thule willen klanten best wat meer betalen, ondervindt Konijn. “De consument kiest steeds meer voor kwaliteit”, zegt hij. “Bovendien communiceert Thule haar prijzen heel helder in de Thule koopgids, die ook voor consumenten toegankelijk is. Mensen kunnen daar precies uitzoeken welk product ze nodig hebben en zien hier direct een prijs bij staan. Wij hanteren deze prijzen ook in de winkel. Het voordeel is dat de klant bij ons dezelfde prijs ziet als online; we verliezen hem niet aan een web-aanbieder.”
Volgens Konijn moeten fietsendragers niet als bijproduct gezien worden. “Klanten kopen vaak eerst een fiets en komen enkele weken later terug voor een drager, als ze de eerste kilometers erop hebben zitten. Belangrijk is wel dat ze de dragers tijdens hun eerste bezoek gezien hebben. Geef ze dus een hoge attentiewaarde en zorg dat ze in het zicht staan. Wij zetten de fietsendragers altijd buiten, bij de voordeur. Iedereen die langsloopt denkt dan: hé, dat kan nog wel eens handig zijn’. Ze komen snel weer terug.”