Vanmoof brengt Nederlandse fietsen op de Amerikaanse markt

Taco en Ties Carlier, oprichters van het stadsfietsenmerk Vanmoof hebben vorige week officieel de opening van hun eerste internationale flagshipstore in New York aangekondigd. Het openen van de internationale flagshipstores is het eerst zichtbare gevolg van de recent gewijzigde bedrijfsstrategie. CEO Taco Carlier liet eerder weten hun fietsen enkel in eigen beheer te willen verkopen, om zo sneller op de behoefte van haar klant in te spelen. Binnen de flagshipstores wordt de collectie stadsfietsen op een moderne manier in een ruimtelijke omgeving gepresenteerd. Naast de eerder geopende store in Amsterdam, en nu New York, verwacht Vanmoof hun nieuwe winkelformule ook in Osaka, Taipei en Singapore te exploiteren.

Het openen van flagshipstores in Amsterdam en New York is enerzijds het gevolg van een gewijzigd distributiekanaal en heeft anderzijds te maken met de ambities van Vanmoof. Toen Taco Carlier in 2006 op de fiets Manhattan ontdekte hervond hij zijn liefde voor het fietsen. “In New York realiseerde ik mij dat het verkennen van een wereldstad per fiets een bijzonder gevoel van vrijheid geeft. Een beleving die lijnrecht tegenover het reizen met openbaar vervoer staat, waarbij je vaak onder de grond duikt en een aantal kilometer later weer boven de grond uitkomt. Op de fiets maak je een stad écht mee, net als een local. Nederlanders doen dit al jaren en Vanmoof gunt dit gevoel iedereen. De opening van de eerste internationale flagshipstore in New York is daarin de eerste stap”, aldus mede-oprichter Taco Carlier.

Vanmoof

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

0