VanMoof lanceert AR-tool

VanMoof lanceert een augmented reality-tool die gebruikers virtueel de nieuwste VanMoof e-bike vlak voor zich laat plaatsen. Daardoor kan eenieder de high-tech functies verkennen zonder een VanMoof-winkel te hoeven bezoeken of te hoeven wachten tot de fiets thuis wordt afgeleverd. De VanMoof AR-tool is geïntegreerd in haar webwinkel en online advertenties van VanMoof.

Met de augmented reality-tool is het mogelijk om de fiets heen te lopen en de vele eigenschappen te verkennen. De tool is ontworpen om de drempel van het online kopen van een fiets te verlagen. VanMoof verkoopt wereldwijd 80% van haar fietsen online en ziet het aantal in rap tempo groeien. Waar de omzet in 2018 nog 10 miljoen euro was, draaide VanMoof in 2019 al bijna 40 miljoen euro. Daarnaast verwacht VanMoof dat de AR-tool op een leuke en probleemloze manier zal zorgen voor minder retour gestuurde fietsen en lagere verzendkosten.

De afgelopen drie jaar is de online verkoop gestegen tot 80% van de totale bedrijfsomzet. Consumenten voelen zich steeds meer op hun gemak bij het kopen van hoogwaardige, specialistische producten online zoals brillen, auto’s en matrassen.  De tool is live met een aantal basisfuncties zoals uitleg bij de batterij, een demo van de Stealth Lock en de Boost Button. Nieuwe functies staan al op de planning.

De augmented reality-ervaring is geïntegreerd in de VanMoof website en in een serie Facebook advertenties. De feature is ontwikkeld in samenwerking met digitale partner Boldly.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

0