World of eMobility
Op 27 oktober 2022 gaan de deuren open van de tweede editie van World of eMobility. In een prachtige omgeving van 21.000 m2 richt World of eMobility zich op alle doelgroepen omdat de transitie van fossiele brandstof naar elektrisch een van de grootste veranderingen ooit is voor zowel overheden, bedrijven als particulieren.
Emobiliteit-produkten
Na een succesvolle lancering in november 2021 is het WOE-team druk bezig met de voorbereidingen voor de volgende editie. Naast elektrische auto’s, bestelwagens, laadpaalaanbieders, motoren, scooters, light electric vehicles en andere aanbieders van emobiliteit-produkten zal een groot deel van het totale aanbod en lezingenprogramma gaan over de e-bike en cargo bike. Want e-bikes en cargo bikes (en ook cargo e-scooters) zijn de perfecte vervanging voor het overbruggen van beperkte afstanden: de last mile to the client. Met name in binnensteden zijn locaties hiermee veel beter te bereiken. Daarbij is het gebruik van een e-bike of cargo bikes bovendien gezonder, goedkoper, stiller en schoner. Oprichter Rick van Rijthoven vertelt: “Om de transitie naar het gebruik van innovatieve elektrische voertuigen te optimaliseren, zullen er nog veel aanpassingen nodig zijn in de huidige infrastructuur. Door de toename van e-bikes en cargo bikes zullen er ook maatregelen genomen moeten worden om de verkeersveiligheid te blijven waarborgen”.
ICBF conference
Om de vele vragen te kunnen beantwoorden en om te kunnen discussiëren over mogelijke oplossingen m.b.t het gebruik van e-bikes, cargo bikes en light electric vehicles organiseert Jos Sluijsmans, World of eMobility ambassadeur en oprichter van het International Cargo Bike Festival, op donderdag 27 oktober 2022 tevens de jaarlijkse ICBF Conference. Hier zullen de hele dag diverse internationale sprekers lezingen geven over uiteenlopende onderwerpen. Elke lezing of seminar kan door zo’n 300 mensen worden bijgewoond. Onder anderen Jill Warren (CEO van de ECF), Esther van Garderen (Fietsersbond), Lucas Harms (Dutch Cycling Embassy), Karin van den Berg (LastMile eMobility) en Philippe Lovens (Urbike), zullen lezingen geven. In samenwerking met het Ministerie van I&W, RVO, Duurzame Dinsdag en Greenwish is er tevens aandacht voor de mobiliteitsinzendingen van Duurzame Dinsdag. De subsidie-adviseurs voor de e-mobiliteitswereld zullen eveneens aanwezig zijn. Het beloven interessante dagen te worden voor iedereen die deel uitmaakt van de e-mobility industrie.
Chef de Mission
Bedenker en oprichter van World of eMobility is Rick van Rijthoven. Hij is tevens medeoprichter en aandeelhouder van Modefabriek en heeft meer dan 25 jaar ervaring in het organiseren van spraakmakende beurzen. Als doel heeft hij het creëren van een jaarlijkse internationale ontmoetingsplek voor de gehele eMobility-industrie. Hij kwam op het idee door het gemis van een goede en inspirerende ontmoetingsplek die aansluit op de behoeftes van de internationaal opererende merken en organisaties. “Provincies, gemeentes, bedrijven en consumenten komen tijdens dit evenement samen om geïnformeerd te worden over de laatste ontwikkelingen op dit gebied. World of eMobility richt zich op alle groepen omdat de transitie van fossiele brandstof naar elektrisch een van de grootste verandering ooit is voor zowel overheden, bedrijven als particulieren.”
Deelnemers 2022
Mede door eBike Motor Expert en World of Emobility ambassadeur Bart van den Boom (van o.a. Nuvinci / Bafang / Shimano) doen er diverse fabrikanten en aanbieders van e-bikes en cargo bikes mee. Aanbieders van e-scooters, e-motoren en lichte elektrische voertuigen sluiten zich ook aan. Zij zijn met een stand aanwezig om bezoekers te informeren en te inspireren over de laatste snufjes en technieken én om nieuwe modellen te lanceren. Verschillende merken nemen bovendien speciale concepts mee en op World of eMobility zijn ook primeurs van buitenlandse merken te vinden die nog niet actief zijn op de Nederlandse markt. Omdat alle stands aan het grote indoor testparcours staan, kan de bezoeker direct alle producten zelf uitproberen. Ideaal, want de merken krijgen daardoor meteen feedback van detaillisten en eindgebruikers.